Sports FAQ
Home / Bike Maintenance

Hmm? Is this from a shop tool...

Miranda2010-04-28 16:36:37 +0000 #1
My roadie girl was away for her first overnight last night at the lbs to get new tires. OK... I'm *pretty sure* these marks were not on my rims pre-drop off. They are not like "OMG

HUGE", but enough I spotted them once home. This pic kinda shows it. There is an identical mark on the other rim. I had read that in putting on new tires, some folks have done rim damage with certain stronger tools than your average plastic tire lever. Just curious. Thx for any ops.


lunacycles2010-04-28 16:52:53 +0000 #2
This appears to me to be your rim seam. If it is opposite your valve hole, you can be sure of it. Nothing to worry about. It is where the rim is joined, and often the manufacturer hides it underneath a decal.

Margo
Miranda2010-04-28 17:16:43 +0000 #3
I sent this pic, and a couple others, to one of my guy bike pals. He said it looks like the start of failure of the rim where the seam is. My bike is a Giant OCR1 wsd. I think I had read on here before from other owners that the wheel set was a negative about the bike. It reads "Xero lite" on the side. I pulled out my owner's manual, and it's one year on parts, but life ownership on the frame. Been well past warranty. Crud. Anyone else, just chime in please. Thx.
kermit2010-04-28 17:54:17 +0000 #4
My 260 lb. husband has those wheels on his tri bike. Never a problem. It does look like the seam. Just keep an eye on them for separation or bending. Did you baby otherwise like her spaday? How are the new tires?
Miranda2010-04-28 17:57:35 +0000 #5
Quote:

Originally Posted by kermit

My 260 lb. husband has those wheels on his tri bike. Never a problem. It does look like the seam. Just keep an eye on them for separation or bending. Did you baby otherwise like her spaday? How are the new tires?

Thx Kermit for responding. That is really helpful to know about your DH and the wheels. I'm in the 120s on weight, and a recreational rider. I can't imagine that they shouldn't hold up. A thread popped up in google from BikeForums that a few years ago the company had some bad eggs get through the qc line. I went to Xeros web site. I was going to email, but I think I will try calling first instead. Even over the time limit, maybe they can suggest something.

Gheez, my Giro pneumo helmet had a problem today, and they are sending me free stuff. Maybe the rims might pan out.

Yes... I think my girl did like her day at the spa . I think I like the tires. Omg, I posted a pic in the tire thread of some wicked glass I ran over today. I don't think she would mind another trip to spa-land, but I would have to go into withdrawl again lol.
Miranda2010-04-28 16:54:46 +0000 #6
www.bikeforums.net/showthread.php?t=322645

I hope this link will work, but it's from BikeForums and it talks about recall.

When I looked at my old specs, the specs reads: Xero XSR-3. It says Lite on the side. Mine was part of the 2007 group. Maybe there's hope. Though new would be nice. But, it shouldn't be outta defect.

One comment was about trueing being more difficult for the two paired spokes. I wonder if something could have happened to the rims during tire installation? Hmm...
kermit2010-04-28 16:58:59 +0000 #7
Is the bike riding okay? Does it feel like theres a bump or spot anywhere? I can tell you that my brothers Giant is the best, and most of theses big companies fix their problems fast. There is always the option of new wheels, if you want to. Ride the crap out of them, they will be fine.

Reply

Name:
Content:


Other posts in this category